En lang sommer er endelig over!

1 Oct

Endelig ble det avholdt en nytt møte i lesekrinsen Apostrofen. Hundeboka ble aldri en favoritt og vil neppe komme høyt når beste bok skal kåres. Les mer om møtet under møtereferater.

For første gang prøver Apostrofen seg på en biografi. Det er mannen bak Narnia bøkene, C.S Lewis. Hans vandring fra kristen til ateist og tilbake til kristen tro skal visstnok stå sentralt. Det er vel neppe tilfeldig at akkurat dette er tema?

Jeg registrerer at medlemmene hadde savnet bokklubben i sommer og ikke vil vente like lenge til neste gang. Bra! Foreløpig lar jeg forslag om ny dato ligge litt siden jeg ikke er helt sikker på når jeg har tenkt meg hjem neste gang 🙂 Men det er selfølgelig bare å la diskusjonen gå både når det gjelder ny dato og «tatt av gleden» eller noe annet.

Takk til Øyvind og Trond Atle for fyldige møtereferater.

LOTP

13 kommentar to “En lang sommer er endelig over!”

  1. Øyvind 23.10.07 kl. 19:16 #

    Det er vel på tide å drøfte seg fram til neste møtedato snart? Og hvem er det som skal stille med bokforslag neste gang? Kjør debatt!

  2. gustav 24.10.07 kl. 07:38 #

    øyvind har rett, det er på tide med nytt møte snart. men regner med kydland har ferie snart (når er du på vestlandet igjen)? muligheter for at vi får se deg delta på neste møte?

  3. BIK 25.10.07 kl. 11:44 #

    Yepp. Selv om CS Lewis biografien foreløpig framstår som ganske tung tidtrøyte (er kommet ca halvveis) så er jeg klar for bokklubb snart. Har ikke planen helt klar. Men i uke 45 og 46, i alle fall en av dem, er jeg nok hjemme.

    Hva med mandag 5 november, tirsdag 6 november eller onsdag 7 november?

    Må innrømme at jeg har problemer med å huske hvem som skal ha med bøker og hvem som skal holde møte? Noen som kan hjelpe?

    Er Rolf, det nye medlemmet, blitt introdusert for denne flotte bloggen, Jarle?

  4. Øyvind 25.10.07 kl. 21:12 #

    Hvem er Rolf? Har vi fått et nytt medlem? Det er i hvert fall klart at Gustav skal stå for arrangementet neste gang. Kanskje det er denne Rolf som skal presentere nye bøker ettersom han debuterer?

  5. gustav 29.10.07 kl. 09:29 #

    ja, hvem er egentlig denne rolf?

  6. Jarle Mong 29.10.07 kl. 19:47 #

    Rolf er en ekte kåsen gutt som nettopp har kommet hjem fra et langt opphold i Bolivia. I Bolivia har han hjulpet mennesker som ikke har det så godt som vi. Rolf har vært et «sovende» medlem i denne tiden, men er nå klar for et comeback. Han er informert om bokvalget men ønsker ikke å være en del av det globale nettet. Han vil av den grunn ikke kunne delta på denne arena. Rolf er forøvrig en ivrig arbeiderpartimann og er spesielt glad i Einar Gerhardsen. Foruten A.P er Rolf glad i Blackburn Rovers og da spesielt tyrkeren Tugay. Jeg ble kjent med Rolf da han begynte i min cellegruppe. (må ikke forveksles med andre celle lignende smågrupper som pønsker ut de skrekkeligste ting i Allahs navn). Rolf var på daværende tidspunkt en moderat sosialdemokrat som lurte på om livet hadde annet å by på enn likestilling, kommunevalg, arbeidernes dag og riksmeklingsmenn. Etterhvert viste den Hellige Ånd at Rolf sin undring var berittighet og Rolf valgte å bli en Jesu disippel. En av konsekvensene av dette lykkelige valget ble den nevnte Bolivia turen. Nå er imidlertid Rolf tilbake på Jæren og klar for nye spennende bøker.

  7. gustav 30.10.07 kl. 10:39 #

    det høres jo ut som en riktig så bra tilvekst. Da er det vel på tide å snart bli enige dato for nytt møte? Hva med mandag, tirsdag eller onsdag neste uke? (altså 5,6, og 7 november…)

  8. Øyvind 30.10.07 kl. 22:22 #

    Både Ap-mann og Blackburn-supporter! En mann etter min smak. Jeg må si at jeg liker denne Rolf allerede. Uansett, jeg kan ikke på tirsdag, men stiller glatt de to andre dagene.

  9. Anonym 31.10.07 kl. 09:27 #

    Onsdag er jo umulig for meg, men mandag og tirsdag passer ypperlig.

  10. Jarle 31.10.07 kl. 09:28 #

    Glemte å gjøre meg til kjenne, bare å beklage.

  11. Rolf Manuel 31.10.07 kl. 17:50 #

    Den sagnomsuste Rolf trer fram. Tirsdag er best for meg, men ikke umulig noen av dagene.

  12. gustav 01.11.07 kl. 10:50 #

    da ser det ut som det kan være mulig å enes om nytt møte mandag. Hva sier Trond Atle og Bjørn Ingvar om dette?

  13. Bjørn Ingvar 01.11.07 kl. 11:00 #

    Mandag skal etter alle solemerker passe meg svært så bra.

Legg igjen en kommentar

