Apostrofen pusser opp

25 Feb

Hei.

Ettersom møtene er såpass innholdsrike blir referatene deretter, lange og gode. Jeg fant det derfor best å justere litt på design og oppbygging av siden for å få bedre plass til all teksten.

Ellers har jeg også laget et arkiv øverst til høyre som innholder alt stoff som blir postet på denn bloggen. Dette blir kategorisert etter innhold og årstall.

Neste steg er få alle medlemmer registrert slik at de av dere som er interessert kan logge dere på siden og blogge selv, og ikke bare kommentere mine skriverier.

Jeg har problemer med å finne boken «Drømmer ved havet» av Bjørn Larsson på internettet. Regner med det vil gjøre det vanskelig når jeg kommer i butikken også, selv her i tigerstaden 😉 Noen som har skaffet seg boken?

Bjørn Ingvar

8 kommentar to “Apostrofen pusser opp”

  1. gustav 25.02.08 kl. 12:52 #

    slet også med å finne boken. i bokhandelen fikk jeg beskjed om at den var gått ut av produksjon. etter mye om og men måtte jeg på biblioteket…

  2. BIK 25.02.08 kl. 12:56 #

    utsolgt fra forlaget var beskjeden jeg fikk hos bokhandelen. Deichmanske kunne heldigvis hjelpe..

  3. Øyvind 25.02.08 kl. 14:36 #

    For første gang skal Apostrofen lese en bok som er problematisk å oppdrive. Hva sier dette om romanens litterære kvaliteter? Er det et godt eller dårlig tegn?

    Vi kan i hvert fall slå fast at lesekrinsen ikke er mainstream, og at vi ikke er redde for å utforske upløyet mark i jakten på de gode fortelloingene.

    Selv har jeg lånt boken hos mor til Torvald, og jeg var rett og slett ikke klar over at denne var vanskelig å oppdrive. Vi får håpe alle får tak i boken i tide, og at dette ikke går utover debatten ved neste møte.

  4. Bjørn Ingvar 25.02.08 kl. 15:42 #

    Må innrømme at jeg ble skremt da jeg «googlet» tittel og forfatter, det er jo flere treff på «Jarle Mong». Samtidig var det en smule tilfredsstillende siden jeg aldri hadde hørt om denne Larrson. Det er vel bare å innse at det er slik vår postmoderne kapitaliske verden fungerer, bøker som ikke selger nok til å dekke bunnlinjen forsvinner kjapt ut av butikkhyllene og vil aldri finne veien tilbake til annet en antikvariske hyller. Hvorfor den aldri har nådd de store salgstallene er jo da det store spørsmålet. Tittelen? Veldig klisjeaktig. Pressen? Her ved Dagbladet -> http://www.dagbladet.no/kultur/1999/10/06/179369.html

    Jeg er skeptisk til «Drømmer ved havet», men akter å gå på med friskt mot og håper den kan motbevise mine bange anelser.

    Jeg regner forøvrig med at «31 år på gress» av Arild Stavrum er nominert som en av de 3 aktuelle til neste møte -> http://www.ord.no/categories/410/41010/no/visBok/10020489

    Bjørn Ingvar

  5. Jarle Mong 01.03.08 kl. 11:16 #

    At dagbladet ikke er overbegeistret for boka er et godt tegn. Alt som smaker av metafysikk klinger dårlig i dagbladets ører. Håper de har boka på klepp bibliotek, sanden begynner å minke i timeglasset.

  6. torvald 02.03.08 kl. 20:55 #

    Har lest boka for noen år siden og gleder meg til å ta fatt på den igjen!

    Er det satt noe klokkeslett den 13.?

  7. gustav 03.03.08 kl. 08:02 #

    har lest knappe 100 sider. er på ingen måte overbegeistret. Synes Larrson fremstår som en dårlig utgave av Paulo Coehlo. Klokeslett for neste møte er hos meg kl 1900. Vel møtt!

  8. gustav 07.03.08 kl. 12:51 #

    har nå lest ferdig boken. må inrømme at jeg nok var litt tidlig ute med å dømme den nord og ned. Synes den tok seg opp mot slutten. På ingen måte en topp 10 bok, men grei hverdagslesing.
    er folket klare til torsdag? hvem kommer?

Legg igjen en kommentar

